Чим займається зубний технік? Як стати фахівцем в даній сфері?

Зубні лікарі були затребувані людським суспільством з прадавніх часів. З розвитком науки, технологій і появою нових матеріалів дана професія стала включати цілий ряд спеціалізацій. Так, сучасна стоматологія складається з таких напрямків, як терапія, хірургія, протезування та ін. Останнім часом стає все більше затребуваним зубний технік. Про те, чим займаються такі фахівці, ми і поговоримо сьогодні.

Хто такий зубний технік?

Відповідаючи на це питання в загальних рисах, можна сказати, що цей фахівець займається виготовленням зубних протезів на лабораторних етапах. Зубний технік працює в тісній співпраці зі стоматологом-терапевтом, ортопедом, які роблять зліпки зубів і встановлює протези або імплантати, а також з самим пацієнтом. Якщо на перший погляд здається, що в цій справі немає нічого складного, то при детальному розгляді виявляється, що від майстерності і професіоналізму даного фахівця залежить весь успіх протезування. Останнім часом відбувається швидкий розвиток стоматологічної техніки, способів протезування, а також матеріалів. Завдяки цьому професія «зубний технік» є більш ніж актуальною, а в зв’язку з цим і добре оплачуваною. До того ж дана спеціалізація має і соціальну значимість,повертаючи пацієнтам здоров’я і впевненість у собі.

професія зубний технік

Детальніше про професії

Починати кар’єру для отримання практичного досвіду можна з посади асистента. Досвідчені зубні техніки можуть відкрити свою справу. Що стосується зарплати, то її діапазон по країні досить великий – від 20 тис. До 120 тис. Руб. и більше. Оплата праці залежить не тільки від навичок або досвіду, але також від виду протезування і використовуваних матеріалів. Зубний технік може влаштуватися на роботу в:

 

  • зубопротезную лабораторію стоматологічної клініки;
  • спеціалізовану лікарню;
  • медичний центр;
  • приватну клініку і т.д.

Чим конкретно займаються представники професії?

Оскільки зубний технік – це людина, що займається виготовленням і ремонтом зубних протезів, імплантатів, щелепно-лицьових і ортодонтичних апаратів, його обов’язки включають широкий спектр робіт. Серед них можна виділити наступні:

– виготовлення моделі зуба пацієнта на основі зліпка, зробленого ортодонтом;

 

– вибір матеріалу і конструкції для майбутнього протеза або імпланту;

– моделювання (спочатку з воску, а потім з металу або металокераміки);

– виготовлення моделі зуба;

– створення як знімних, так і незнімних, а також бюгельних протезів, імплантатів;

 

– виготовлення ортодантіческіх і щелепно-лицевих апаратів;

– обробка і ремонт зубних протезів.

У чому полягає робота

Зубний технік – це технічна і трохи творча професія. Технік працює з отриманими зліпками ротовій порожнині пацієнта. У своїй роботі він веде бесіду з пацієнтом на тему, які б зуби він собі хотів, розраховує вартість і приступає до роботи. Після отримання зліпка лікар йде в свою обладнану лабораторію і приступає до проектування. Для виробництва моделі потрібно вміти добре малювати, володіти навичками 3Д-моделювання.

Наступний крок – це підбір матеріалів, вибір необхідного кольору верхнього шару, визначення різновиду зубних протезів. Обраний протез обладнується певними кріпленнями, а на завершальному етапі проводиться шліфування та полірування. Найчастіше зліпки знімає стоматолог-ортопед, а з клієнтом технік зустрічається тільки в період примірки та підгонки готових зубних конструкцій.

Якими якостями повинен володіти фахівець в даній сфері?

Для зубного техніка, так само, як і для інших фахівців в самих різних сферах, існує список професійно значущих критеріїв, яким він повинен відповідати. Ось основні з них:

– високорозвинена моторика пальців і кистей рук;

– високий рівень розвитку зорово-моторної координації;

– наявність хорошого окоміру;

 

– здатність чітко розрізняти кольори і їх найдрібніші відтінки;

– присутність естетичного смаку;

– наявність наочно-образного мислення і просторової уяви;

– точність і акуратність;

– схильність до ручної праці;

– посидючість.

зубний технік навчання

Як отримати професію «зубний лікар»: навчання в коледжі

Вступити в мед. університет на найпопулярнішу серед абітурієнтів спеціальність «стоматологія» непросто. Більше шансів у тих, хто вирішив почати навчання в коледжі на зубного техніка після 11 класу і після його закінчення може подати заяву на 2 курс вузу.

Зверніть увагу: не можна піти в стоматологічний коледж після дев’ятого класу, професійну освіту за цим профілем отримують лише випускники одинадцятих класів.

 

Спеціальності медичних стоматологічних коледжів

Зубних техніків в коледжах готують за 2 напрямками:

  • стоматологія профілактична;
  • стоматологія ортопедична.

Друга освітня програма більш популярна, вона представлена ​​в більшості медичних технікумів.

Як вчинити в медичні коледжі на зубного техніка

Щоб стати студентом стоматологічного коледжу після 11 класу, потрібно подати до приймальних комісії документи (заяву, копію паспорта, атестат про повну загальну середню освіту) і скласти іспити:

  • російська мова;
  • фізика;
  • хімія.

Крім того, приймальна комісія проводить для вступників психологічне тестування, щоб зрозуміти, чи зможе людина не тільки вчитися в коледжі на зубного техніка, а й працювати за фахом.


Ходити до хорошого зубного техніку зовсім не страшно

Заробітна плата і перспективи

У кожного зубного техніка кар’єра складається в залежності від обраного ним напряму і освоєння нових методів роботи, а також, зрозуміло, від його амбіцій і прагнень. Молодий фахівець з кожним днем ​​все більше вдосконалює свої навички, набуваючи безцінного досвіду і знання.

Після досягнення певного рівня професіоналізму можна відправитися на підвищення кваліфікації та отримати сертифікат стоматолога-ортодонта. Або ж, як варіант, освоїти управлінські навички та стати провідним фахівцем. При наявності підприємницької жилки можна відкрити свою власну справу. Звичайно, це буде непросто, однак улюблене заняття здатне приносити чималий дохід.

Для багатьох молодих людей, охочих спробувати себе в професії «зубний технік», зарплата відіграє далеко не останню роль. Тому відзначимо, що в середньому фахівці в цій сфері можуть розраховувати на дохід від 30 до 80 тисяч рублів на місяць. Що ж стосується затребуваності, то в зв’язку з дедалі більшою зацікавленістю в фахівцях даної галузі з влаштуванням на роботу проблем виникнути не повинно.

 

Стоматологічні коледжі Росії

Стоматологічний коледж в Санкт-Петербурзі за все один: отримати освіту за цим напрямом можна в Медичному коледжі №3. Там великий запас бюджетних місць і висока ціна на освіту за контрактом: 150 000 рублів. Більше в СПб стоматологічних коледжів немає, але цієї спеціальності навчають у багатьох петербурзьких мед. вузах.

Вивчитися на зубного техніка в коледжі після 11 класу можна в багатьох інших містах РФ.

  1. Медичний коледж Волгоградського державного медичного університету.
  2. Ростовський базовий медичний коледж.
  3. Медико-фармацевтичний коледж Далекосхідного державного медичного університету.
  4. Тюменський медичний коледж.
  5. Медичний коледж Харківського державного медичного університету імені В. І. Розумовського
  6. Новосибірський медичний коледж.
  7. Оренбурзький обласний медичний коледж.
  8. Калузький базовий медично коледж.
  9. Кіровський медичний коледж.
  10. Володимирський базовий медичний коледж.

Навчання в коледжі на зубного лікаря може проходити складно: потрібно вчити багато загальних і спеціальних дисциплін, запам’ятовувати багато інформації. Полегшити навчальний процес можна, заручившись підтримкою сервісу допомоги студентам. Його експерти завжди дадуть добру пораду, допоможуть розібратися з матеріалом або підготувати будь-яку навчальну роботу.

особливості професії

Далеко не кожній людині вдається зберегти свої зуби здоровими протягом всього життя. Тим не менше, багато технологій і матеріалів для зубного протезування дозволяють ефективно вирішити цю проблему. І якщо десятиліття назад зубні протези виглядали не дуже красиво і далеко не завжди приживалися, то актуальні технології істотно скорочують ризик відторгнення імпланта і дають можливість надати зубного ряду естетичний, природний вигляд. Стоматолог-протезист досконало володіє всіма методиками відновлення втрачених зубів, а основні його робочі обов’язки зводяться до наступних:

  • огляд пацієнта, збір анамнестичних даних, підбір методів протезування, придатних в конкретному індивідуальному випадку, консультування пацієнта;
  • зняття зліпків зубів;
  • виготовлення протезів із сучасних матеріалів з використанням високотехнологічного обладнання;
  • установка штифтів в щелепу пацієнта, примірка зубних протезів;
  • тимчасова установка зубних протезів, коригування виявлених недосконалостей;
  • закріплення протезів для постійного носіння.

Зубні протези бувають знімними, незнімними, умовно-знімними, це можуть бути імпланти, мости, вкладки, коронки. Якісь технології поступово перестають експлуатуватися, і їм на зміну приходять нові, досконаліші. Але, в будь-якому випадку, тільки професійний стоматолог-протезист може підібрати оптимально відповідний варіант для будь-якого пацієнта з порушеною жувальної функцією або скаргами на косметичні недоліки зубного ряду.

Короткий опис

Стоматолог-ортопед спочатку отримує загальне стоматологічне освіту, а потім поглиблено вивчає свою майбутню спеціалізацію. Він відповідає за всі етапи вибору, підготовки і установки зубних протезів в їх сучасних варіаціях. Це один з найбільш затребуваних стоматологічних профілів на ринку праці, оскільки він дозволяє як повернути повну функціональність щелепи, так і подарувати пацієнтові гарну посмішку.

Вовк Дмитро Володимирович

ВІДЕО З ТЕМИ: Що значить бути Зубний технік Стоматологія
Переселятися нам тоді потрібно разом. Кореспондент TUT. Потрібно цікавитися. Тисячі поляків протестують проти повної заборони абортів. Чи повинні спа-салони отримувати медліцензія.

Нефтеюганськ, Ханти-Мансійський автономний округ – Югра, Тюменська область,

 

Форум Робота, кар’єра, освіта. Створити тему Розділи. Анонім автор теми. Дівчатка, запропонували з навчанням піти працювати Зубний технік. Підкажіть, плюси і мінуси. А що за навчання?

Красива і широка посмішка в усі свої тридцять два зуби є невід’ємною частиною іміджу кожної людини. Але найчастіше захворювання зубів або травми призводять до того, що у людини зменшується кількість зубів або ж відбувається порушення зубного ряду, і тоді він вже не може показувати оточуючим свої зуби, а значить і красиво посміхатися. Іноді навіть можуть з’являтися мовні дефекти, а в деяких випадках і проблеми під час їжі.

Взаємодія лікаря і зубного техніка при естетичної реставрації зубів. Частина 1

Вступ

Я вважаю, що поняття «стоматологічна естетика», або, кажучи точніше, «естетичне відновлення зубів», стали звичними термінами. За поколінням порцелянових жакет-коронок пішла металокераміка, яка дозволила компенсувати недостатню міцність порцелянової облицювання високою міцністю знаходиться під нею металевого каркаса і розширити сферу застосування кераміки в стоматології, а в останні кілька років для відновлення зубів стали застосовувати міцну стоматологічну кераміку, що фіксується на опорних зубах адгезійними полімерами, що забезпечують міцну і якісну зв’язок між реставрацією і твердими тканинами зубів. Висока художня майстерність, барвники для внутрішнього розфарбовування, метод моделювання анатомічної форми зубного протеза з використанням керамічних мас різних кольорів і відтінків,застосування опалесцентной кераміки і т.д. – все це було доведено до такого досконалості, що реставрації стали практично нічим не відрізняються за кольором і формою від натуральних зубів. Повідомлення про суцільнокерамічних реставраціях, спочатку зустрічалися тільки в спеціальних журналах, стали публікуватися в популярних виданнях; реклама про таких реставраціях нерідко з’являється в засобах масової інформації.

Завдяки тому, що в суцільнокерамічних реставраціях відсутня метал, їх колір добре збігається з кольором натуральних зубів, а сама кераміка має кращу біологічної сумісністю з тканинами живого організму, ніж метал, тому я вважаю метод відновлення зубів Суцільнокерамічні зубними протезами і мікропротези більш ефективним, ніж відновлення металокерамікою. Крім того, самі пацієнти вважають, що використання металу обмежує можливості відтворення необхідної природного забарвлення естетичної реставрації, і тому висувають серйозні заперечення проти постановки їм металокерамічних зубних протезів. І не тільки це робить вибір суцільнокерамічних реставрацій кращим – у багатьох випадках естетичні запити пацієнтів можуть бути задоволені єдино і виключно за допомогою безметалловой кераміки.До таких запитах відносяться вимоги про заміну неестетичних реставрацій, що відрізняються за зовнішнім виглядом від натуральних зубів, а також побажання пацієнтів зробити свої зуби світлішими, збільшити їх ширину, вкоротити довжину, поліпшити анатомічні контури ясен, виправити становище зуба в зубному ряду і т.д . Отже, з появою безметалловой кераміки настала ера сучасної естетичної стоматології, завданням якої є якомога повніше задоволення естетичних запитів пацієнтів.з появою безметалловой кераміки настала ера сучасної естетичної стоматології, завданням якої є якомога повніше задоволення естетичних запитів пацієнтів.з появою безметалловой кераміки настала ера сучасної естетичної стоматології, завданням якої є якомога повніше задоволення естетичних запитів пацієнтів.

У даній статті буде розказано про мистецтво естетичного відновлення зубів, зокрема Суцільнокерамічні зубними протезами і мікропротези, описані етапи їх виготовлення, висловлено думку автора про те, як має відбуватися взаємодія між лікарем і зубним техніком на стоматологічному прийомі, крім того буде показано, як з декількох матеріалів для виготовлення суцільнокерамічних реставрацій вибрати саме той, який краще за інших зможе задовольнити індивідуальні естетичні запити того чи іншого пацієнта. У статті також буде розказано про точку зору автора і думці досвідчених зубних техніків з приводу того, яким з численних стоматологічних матеріалів слід віддавати перевагу в конкретних клінічних ситуаціях.

I. Інформація, необхідна зубному техніку

Контакти між кабінетом і зуботехнічної лабораторії не обмежуються виготовленням робочої моделі. Не дозволяється, якщо при запланованому виготовленні естетичних реставрацій в переданої зубному техніку інформації не будуть відображені форма і колір зубів пацієнта, а також всі його побажання. Справді, якщо відновлення зубного ряду Суцільнокерамічні реставраціями буде здаватися неможливим з біомеханічної точки зору, що враховує особливості оккклюзіі пацієнта і недостатню міцність матеріалу, а стоматологічне обстеження пацієнта дозволить вийти на компромісний варіант лікування, то і в цьому випадку при недостатній інформації у зубного техніка виникнуть труднощі з виконанням завдання, які приведуть до збільшення числа додаткових примірок.

 

1. Необхідні умови правильної передачі обраної забарвлення

При проведенні процедури підбору забарвлення кераміки, необхідно сфотографувати порожнину рота і зуби пацієнта, розташувавши поруч з ними кілька обраних зразків використовуваної шкали малюнків. Бажано також зробити зйомку на слайди.

Фактично, зубний технік з лабораторії, що прийшов в кабінет і взяв участь в підборі забарвлення кераміки, може прийняти на себе обов’язок проведення фотозйомки та вибору потрібних ракурсів. Відомо, що якщо людина безперервно дивиться на який-небудь колір протягом 15-20 сек, то його сприйняття даного кольору змінюється, тому я вважаю, що склавши свою думку про колір зубів пацієнта, зубний технік одночасно повинен відзняти на тлі зубів не тільки підібраний зразок забарвлення, але і схожі на нього за кольором зразки; згодом це може стати в нагоді при виборі порцелянової маси для моделювання зубних протезів.

Бажано, щоб лікар-стоматолог пам’ятав марку і номера порцелянової маси, з якої працює зубний технік. Зокрема, якщо місце знаходження зуботехнічної лабораторії знаходиться на віддаленій відстані від кабінету, і зубного техніку складно або неможливо приїхати на прийом і скласти свою власну думку з приводу майбутньої роботи, бажано, щоб він (технік) переслав лікаря-ортопеда листок-завдання (бажано на аркуші формату А4) з проведення фотозйомки. Зразок такого завдання лікаря представлений в таблиці № 1.

Хотілося б, щоб лікар-стоматолог зробив також слайди пацієнта. На фотографії (рис. 1) на тлі зубів розташовано кілька зразків шкали малюнків, відповідних за кольором натуральним зубам пацієнтки, проте, через відбиття падаючого світла, індивідуальні особливості забарвлення зубів видно недостатньо чітко. На фотографії (рис. 2) відображення падаючого світла не перешкоджає отриманню необхідної інформації про зубах, однак на цьому знімку представлений єдиний зразок забарвлення кераміки, а саме, зразок забарвлення А1, що не відповідає по яскравості (світлості) кольором натуральних зубів пацієнтки, тому такий знімок теж буде неприйнятним. Я вважаю, що для підбору кольору кераміки краще користуватися не шкалою забарвлень ВІТА, а більш яскравою шкалою фірми Noritake.

Рис1 Рис 2

Рис. 1. Вибрані зразки кольорів досить близько збігаються з кольором натуральних зубів. Ступінь яскравості (світлості) забарвлення зразків також добре збігається з інтенсивністю забарвлення зубів пацієнтки, проте через відбиття світла, що падає на стратегічно важливі ділянки зуба, інформація, передана цією фотографією, буде явно недостатньою.

Рис. 2. Тут відсутній надлишковий відображення падаючого світла, що перешкоджає оцінці кольору стратегічно важливих ділянок зубів, однак представлений єдиний зразок з квітів, до того ж не дуже точно співпадає з натуральними зубами пацієнтки за яскравістю забарвлення, тому що передається інформація також буде недостатньою.

Я вважаю, що фотографії кращої якості зможе зробити тільки той, хто сам колись займався або займається фотографуванням. Нижче представлені конкретні моменти, на які слід звернути особливу увагу:

1) При фотографуванні кольору натуральних зубів важливо не допустити появи на фотографії виду відбиття світла від поверхні зубів.

2) Після підбору забарвлення її розміщують так, щоб ріжучий край обраного зразка близько підходив до ріжучого краю натурального зуба, а номер забарвлення був чітко видно.

3) На фотографії повинна бути розміщена не тільки обрана забарвлення, а й зразки кольорів з попереднім і наступним номерами. Рекомендується також приєднати до цих зразків, саму світле забарвлення в обраній групі.

4) У випадках, коли відновленню підлягає вся передня область зубного ряду, забарвлення кераміки підбирають за кольором зубів протилежної ряду. При створенні поверхневого рельєфу майбутньої реставрації слід також оцінити рельєф однойменного зуба-антагоніста.

5) При виборі забарвлення поверхню зубів необхідно зволожити. Для того щоб уповільнити випаровування вологи з поверхні зубів, для зволоження рекомендується використовувати суміш гліцерину і дистильованої води, взятих у пропорції 1: 1.

Мені хотілося б також звернути вашу увагу на деякі важливі моменти, представлені нижче:

1. Якщо на фотографії зображено віддзеркалення світла від будь-якої частини зуба, то така фотографія не зможе передати нам інформацію про особливості забарвлення зуба в цій області. Для того, щоб уникнути появи відображення на фотографіях, слід користуватися фотокамерою з круглою спалахом, або, по крайней мере, спробувати зробити кілька знімків при розміщенні фотоапарата вище або нижче фотографованих зубів.

2. При знятті фотографій для можливості зіставлення основного колірного тону з цветонасищенностью (щільністю забарвлення) зубів пацієнта рекомендується проводити зйомку з 2-градусним нахилом фотокамери по відношенню до верхньої горизонтальній площині, ідентичною камперовской.

3. Колір зуба, що підлягає реставрації, рідко збігається з забарвленням залишилися натуральних зубів, однак в більшості випадків в межах одного зубного ряду колірні відмінності між зубами будуть полягати, скоріше, в світлості (яскравості) їх забарвлення, ніж в насиченості колірного тону. Тому при фотографуванні обраних зразків кольорів на тлі зубів до них рекомендується приєднати найсвітлішу (яскраву) забарвлення з використовуваної шкали для того, щоб можна було оцінити відносну яскравість забарвлення всіх зубів на фотографії.

4. Зокрема, при реставрації зубів в жувальних областях для того, щоб ці зуби не програвали іншим по яскравості забарвлення, рекомендується проводити підбір забарвлення зуба за кольором поверхні оклюзії, тому тут потрібно фотозйомка виду зубів з боку поверхні оклюзії.

5. Якщо плівка рідини на поверхні зуба буде однорідною і рівномірної, а розсіювання падающе го світла буде незначи-них, то оцінка за фотографією внутрішньої будови зуба і глибини забарвлення буде досить простим завданням.

Я хочу також звернути вашу увагу на деякі моменти, які стосуються останньому (п’ятому) пункту, про які cледует пам’ятати при наведенні фотокамери і час фотографування, в іншому випадку якість фотографії може виявитися незадовільним. Зокрема, це відноситься до зняття фотографій для подальшого виготовлення фарфорових багатошарових виниров. Існує два типи відображення падаючого світла: розсіяне і дзеркальне. На рис. 3 представлено схематичне зображення розсіяного відбиття падаючого світла, на рис. 4 – дзеркального відображення; то, що спостерігається насправді, представлено на малюнках 5 і 6.

Рис. 3. Схематичне зображення розсіяного відбиття падаючого світла. Потрапляючи на плоску шорстку поверхню шліфованої скляної пластини, світло відбивається в різних напрямках

Рис. 4. Схематичне зображення дзеркального відображення падаючого світла. Потрапляючи на плоску гладку поверхню нешліфований скляної пластини, світло відбивається в одному напрямку. 1 – кут падіння 2 – кут відображення

Фотографія, представлена ​​на рис. 5, знята невдало – вона не дозволяє розпізнати і оцінити колір зубів і вибрати відповідну забарвлення кераміки. Однак за цією фотографією можна об’єктивно оцінити особливості поверхневого рельєфу зуба, від якого відбивається світло, і ця інформація може стати вельми корисною на завершальному етапі корекції анатомічної форми реставрації. Завдяки зволоженню поверхні фотографованих зубів, знятих на фотографії 6, ми отримаємо значно точнішу інформацію про їх колір; за допомогою цієї фотографії ми зможемо легко створити необхідну забарвлення майбутнього Ф.М.В. методом суміщення виготовляється винира із зображенням опорного зуба.

Рис 5 Рис 6

Рис. 5. Лівий зуб після реставрації порцеляновим багатошаровим вініром (Ф.М.В.). Оскільки поверхню зубів не зволожена, відображення падаючого світла приблизно відповідає тому типу, який представлений на малюнку 3. У цілому, забарвлення здається неяскравим і білястої, тому її важко оцінити. Однак, незважаючи на це, на знімку чітко видно деталі на поверхні правого зуба.

Рис. 6. Поверхня обох зубів зволожена водою. Відображення падаючого світла приблизно відповідає тому типу, який показаний на малюнку 4. З цієї фотографії можна без праці оцінити забарвлення опорного зуба. При виготовленні Ф.М.В. колір опорного зуба поєднується з кольором виготовляється винира, тому отримання точної інформації про колір препарованого зуба є запорукою успіху (обидві фотографії були люб’язно надані паном Масаши Сато з стоматологічної клініки Сенмай).

Отже, передача інформації за допомогою фотографій є найважливішим аспектом виготовлення зубних протезів, тому той, хто фотографує, повинен переосмислити і зрозуміти важливе значення якості фотографій. Однак для успішного виготовлення зубних протезів потрібно не тільки висока якість фотографій, але і розуміння того, що якщо обраний матеріал буде відрізнятися забарвленням і структурою від натуральних зубів пацієнта, то це негативно вплине на сприйняття готової реставрації оточуючими, тому фотозйомку в кабінеті і оцінку фотографій в лабораторії слід проводити приблизно в один і той же час доби, при одних і тих же погодних умовах і при однаковій освітленості приміщення.

2. Необхідні кошти передачі форми зуба

Раніше вже було побіжно згадано про те, що якщо при створенні реставрації переднього зуба потрібно скопіювати поверхневий рельєф однойменного зуба-антагоніста, то цей зуб годі й зволожувати, щоб краще розглянути окремі деталі на його поверхні. Крім того, при виправленні положення зуба в зубному ряду, при проведенні фотозйомки рекомендується поєднати вертикальну базову лінію видошукача вашого фотоапарата з серединної віссю зуба пацієнта. Таким чином, фотографії є ​​засобом передачі кольору і форми зубів пацієнта, однак зображення на фотографії є ​​плоским (двовимірним). На відміну від фотографій, гіпсові діагностичні долечебного моделі (зняті перед проведенням препарування зубів, рис. 7) не є плоскими, а тривимірними (об’ємними), тому отримана нами інформація буде надзвичайно важливою, як і та,яку передадуть нам тимчасові реставрації, виготовлені на моделях, відлитих після препарування. У тих випадках, коли пацієнту не подобається форма його зубів, і кінцевою метою реставрації є її виправлення, виготовлення долікарняної моделі не є обов’язковим, однак якщо виготовлення Ф.М.В. направлено на зміну кольору зубів або поліпшення їх забарвлення, то для того, щоб реставрації гармонійно поєднувалися в порожнині рота з рештою натуральними зубами, необхідно точне відтворення особливостей анатомічної форми зубів пацієнта.направлено на зміну кольору зубів або поліпшення їх забарвлення, то для того, щоб реставрації гармонійно поєднувалися в порожнині рота з рештою натуральними зубами, необхідно точне відтворення особливостей анатомічної форми зубів пацієнта.направлено на зміну кольору зубів або поліпшення їх забарвлення, то для того, щоб реставрації гармонійно поєднувалися в порожнині рота з рештою натуральними зубами, необхідно точне відтворення особливостей анатомічної форми зубів пацієнта.

За гіпсовим моделям, відлитий після препарування (рис. 8), можна визначити глибину знімання твердих тканин, що забезпечить нас необхідною інформацією про товщину та інших параметрах майбутньої реставрації.

Рис 7 Рис 8

Рис. 7. Відлита до препарування діагностична гіпсова модель, використовувана для виготовлення Ф.М.В. Ця модель надає нам необхідну інформацію про анатомічної форми і особливості рельєфу поверхні зубів пацієнта, його будували ясен і т.д.

Рис. 8. Гіпсова модель, відлита по відбитку зубів після препарування, призначена для виготовлення Ф.М.В. По ній можна визначити глибину знімання твердих тканин, що надає нам необхідну інформацію про товщину та інших параметрах майбутнього Ф.М.В

3. Засоби, необхідні для виправлення положення зубів в зубному ряду

Основними завданнями естетичної стоматології є не тільки поліпшення кольору і форми зубів, але виправлення їх положення в зубному ряду. Для виконання останнього завдання при комбінованому використанні одиночних коронок і порцелянових багатошарових виниров повинен бути намічений загальний план передбачуваного лікування пацієнта. Раніше для цих цілей використовували так званий метод «блакитний плівки», а в даний час – метод «парних долечебного порівняльних моделей», які повинні відображати як побажання пацієнта, так і точки зору лікаря і зубного техніка. На малюнку 9 представлена ​​долечебного діагностична модель, на рис. 10 – вид прогнозованих реставрацій на гіпсовій моделі. Ці допоміжні засоби (модель і реставрації) виготовляються в зуботехнічній лабораторії. Виготовити їх нескладно, однак вони дозволяють наочно уявити,наскільки точно прогнозовані реставрації відповідають очікуванням пацієнта.

Рис 9 Рис 10

Рис. 9. долечебного (первинна) порівняльна гіпсова модель

Рис. 10. Можлива реставрація зубів. Являє собою можливий варіант лікування, що відображає оптимальне співвідношення між уявленнями зубного техніка і побажаннями пацієнта. Участь зубного техніка з самого початку лікування відіграє позитивну роль в забезпеченні успішного результату естетичного відновлення зубів пацієнта.

Зазначу, що тут важливо, щоб зуботехнічна лабораторія підключилася до лікування

пацієнта з самого початку стоматологічного прийому. В цьому випадку під час прийому можна буде виготовити тимчасові реставрації по воскових моделях, сформованим на гіпсовій моделі. Реставрації, надіслані в кабінет на моделі, фіксують в роті пацієнта. Зокрема, якщо при виправленні положення зубів в зубному ряду не використовувати тривимірну оцінку (тобто оцінку на моделі), то можуть виникати помилки.

Крім того, якщо технік не отримає в своє розпорядження долечебного діагностичну модель, то при виготовленні естетичної реставрації йому доведеться вопроізводіть характерні відмінності зубів пацієнта за тими зубах, що не передбачається відновлювати.

На рис. 11 представлена ​​робоча модель зубного ряду.

Завданням лікування було виправлення становища двох неправильно розгорнутих по відношенню до інших зубах центральних різців c допомогою постановки порцелянових багатошарових виниров. На рис. 12 представлений вид зубів пацієнтки до початку лікування: при виправленні положення центральних різців має бути створено гармонійне рівновагу між їх формою і формою бічних різців, що знаходяться за ними.

Рис 11 Рис 12

Рис. 11. Робоча модель, призначена для виправлення неправильного положення в зубному ряду двох центральних різців (розгорнутих по відношенню до решти зубах) за допомогою Ф.М.В. З точки зору естетики моделювання воском (в даному випадку на всіх передніх різця) краще провести до виготовлення вогнетривкої моделі.

Рис. 12. Вид зубів, гіпсова модель яких представлена на рис. 11, до початку лікування. Проксимальний карієс в області середньої третини на обох центральних різцях і скупченість передніх зубів. Метою лікування є виправлення становища двох центральних різців за допомогою Ф.М.В. При плануванні лікування було намічено не тільки виправлення становища центральних різців, а й збільшення ширини наступних за ними бічних різців, оскільки недостатня ширина останніх могла погіршити естетичне сприйняття реставрації в цілому .

Зрозуміло, що недостатня ширина бічних різців може погіршити естетичне сприйняття реставрації в цілому, тому бажано збільшити поперечний розмір коронок бічних різців. Тут було прийнято рішення відкоригувати форму бічних різців воском до ідеальної перед переходом до виготовлення вогнетривкої моделі. На цій моделі готові Ф.М.В. були відіслані в кабінет. На рис. 13 представлений вид зубів пацієнтки після виконання препарування. Зверніть увагу на згладжені препарування, тобто відсутність гострих внутрішніх і зовнішніх лінійних кутів до кордону препарування. На рис. 14 представлений вид порцелянових багатошарових виниров після фіксації в роті пацієнтки. Для створення естетичної гармонії між центральними і бічними різцями, форма бічних різців була виправлена ​​полімерним композитом.

Рис 13 Рис 14

Рис. 13. Форма зубів пацієнтки після препарування. Була обрана світліша забарвлення NW0,5. Причиною для такого вибору послужило заплановане відбілювання зубів після реставрації.

Рис. 14. Форма зубів пацієнтки після реставрації. На двох центральних різцях зафіксовані порцелянові багатошарові вініри, форма бічних різців відкоригована полімерним композитом подібно до того, як показано на моделі, представленої на рис. 11.

На рис. 15 і 16 показані фотографії особи пацієнтки до і після естетичного лікування. Мені хотілося б звернути вашу увагу на те, що завдяки реставрації в цьому випадку було досягнуто гармонійне рівновагу між шириною підборіддя пацієнтки і розміром її фронтальних зубів, зокрема різців.

Рис 15 Рис 16

Рис. 15. Фотографія особи пацієнтки до початку лікування.

Рис. 16. Фотографія особи пацієнтки після завершення лікування. В даному випадку було досягнуто гармонійне рівновагу між шириною підборіддя пацієнтки і розміром її передніх зубів .

4. Інші кошти

Для того, щоб реалізувати справжні побажання пацієнта, чому б не скористатися фотографіями усмішки і зубів відомого актора, які пацієнт приніс з собою, або портретами або фотографіями (в тому числі і миттєвими) зубів самого пацієнта в більш молодому віці. На рис. 17 зображені портрети, які пацієнтка принесла з собою; на рис. 18 і 19 представлені фотографії зубів тієї ж самої пацієнтки до початку і після завершення естетичного лікування.

Рис 17 Рис 18

рис 19

Рис. 17. Портрети, які пацієнтка принесла з собою. Наявність таких допоміжних засобів буде серйозною підмогою в роботі зубного техніка.

Рис. 18. Стан зубів пацієнтки, яка принесла з собою портрети, представлені на рис. 17, до початку естетичного лікування. Так як після надходження на нову роботу пацієнтка весь час перебувала в стані стресу через надмірну безвиході верхніх різців, їй доводилося постійно тримати рот закритим і стискувати зуби.

Рис. 19. Для виправлення дефектів, представлених на рис. 18, пацієнтці було поставлено цельнокерамические коронки. Само собою зрозуміло, що завдяки проведеному лікуванню основна причина занепокоєння і стресу була усунена. (Фотографії опубліковані з дозволу пана Накамура – виконавчого директора технічного центру Канаре).

II. Що повинно бути враховано при відновленні зубів Суцільнокерамічні реставраціями?

Колір натурального зуба визначається оптичними властивостями його твердих тканин – відображенням і поглинанням падаючого світла і його розсіюванням у внутрішніх структурах зуба. Завдяки тому, що оптичні властивості безметалловой кераміки і зубів збігаються досить близько, процедура виготовлення реставрацій, не відрізняються за зовнішнім виглядом від натуральних зубів, що не буде складною.

У таблиці 2 подано класифікацію існуючих в даний час систем безметалловой кераміки (класифікація дана за способом виготовлення суцільнокерамічних зубних протезів і мікропротезів). Одним з найбільш важливих компонентів, що використовуються в багатьох системах безметалловой кераміки, є оксид алюмінію, який істотно знижує прозорість суцільнокерамічних каркасів зубних протезів і мікропротезів. У число керамічних матеріалів на основі оксиду алюмінію входять: In-Ceram Alumina, GN-1 Alumina, Procera і т.д. У порівнянні з ними кераміка на основі магнезіальною шпінелі – In-Ceram Spinell, GN-1 Spinell і кераміка Empress мають бульше прозорістю, отже, особливістю цих матеріалів є передача кольору розташованого під ними опорного зуба.

З досвіду автора цієї публікації, якщо розташована під реставрацією структура має світле забарвлення, то при нестачі місця для приміщення реставрації, збереження живих зубів або використання

скловолоконних композитних штифтів показано застосування напівпрозорих, проникних для світла керамічних каркасів, однак, якщо підлягає структура має темне забарвлення, і є достатньо місця, то для відновлення зубів можна використовувати металокераміку, або еквівалентні їй облицювання фарфором непрозорі цельнокерамические каркаси на основі оксиду алюмінію. Тобто, при адекватному препаруванні (тобто достатній зніманні твердої тканини) показано застосування суцільнокерамічних систем In-Ceram Alumina, GN-1 Alumina і Procera.

На малюнках 20 і 21 представлена ​​примірка однієї і тієї ж пацієнтці коронок з кераміки GN-1 Spinell і кераміки Procera. Колір опорного зуба, на який приміряють коронки, можна віднести до найяснішої групі кольорів. Препарування зуба було виконано так, щоб створити достатній простір для приміщення порцеляни. Незважаючи на те, що по знімку складно судити про яскравість і щільності кольору коронок, візуальна оцінка показує, що коронка з керамічним каркасом GN-1 Spinell

Рис 20 Рис 21

Рис. 20. Пробна примірка на воду (тобто, перед приміркою поверхню зуба змочують водою для утримування реставрації – прим. Перекладача) облицьованої коронки з каркасом з кераміки GN-1 Spinell. Перевагою цієї коронки є просвічування опорного зуба крізь напівпрозорий керамічний каркас (колір опорного зуба можна віднести до найяснішої групі кольорів).

Рис. 21. Пробна примірка на воду облицьованої коронки з керамічним каркасом з кераміки Procera. Коронка виглядає більш світлою і цветонасищенной, ніж в першому випадку.

є більш прозорою, ніж з каркасом з кераміки Procera, однак коронка з каркасом Procera є більш яскравим і насиченим кольором. Ще мені б хотілося додати, що анатомічна форма обох коронок була змодельована одним і тим же способом із застосуванням однієї і тієї ж керамічної маси для облицювання суцільнокерамічних каркасів зубних протезів. Цією керамічною масою була кераміка Серабіт Noritake.

Отже, якщо для відновлення зуба використані світлі композитні кульшових вкладки на скловолоконних штифтах або при відсутності проблем, пов’язаних з кольором препарованого натурального зуба, вигідно ставити реставрації на напівпрозорих (просвічують) керамічних каркасах. Цемент, який використовується для фіксації суцільнокерамічних реставрацій з напівпрозорими каркасами, дуже впливає на сприйняття прозорості встановленої коронки або винира. Практика показує, що колір коронки або винира при проб-ної примірці зі зволоженням водою поверхні опорного зуба, буде відрізнятися від кольору цих же реставрацій при постановці на постійний цемент. Це практичне спостереження підтверджується прикладом випробування матеріалів, представлених на рис. 22. Концепції виробників відрізняються одна від одної, однак, якими б вони не були,реставрація буде виглядати живий, якщо крізь неї просвічує колір знаходиться під нею опорного зуба, тому для того, щоб зберегти це враження, краще використовувати цементи з більш високим ступенем прозорості.

Рис. 22. Випробування на прозорість тонких зразків, виготовлених з двох полімерних цементів. Прозорість обох зразків була визнана високою, проте лівий зразок володіє більшою прозорістю, ніж правий.

При дисколорація опорного зуба або темному кольорі металевого культевой вкладки, навпаки, метою реставрації є зведення непривабливого кольору опори до мінімуму, тому в таких випадках для фіксації суцільнокерамічних реставрацій слід використовувати непрозорі цементи.

З недавнього часу відтворення кольору натурального зуба в пришийковій області перестало бути проблемою – для цього реставрацію виготовляють так, щоб крізь неї просвічував колір натурального зуба. Зазначена клініко-зуботехнічеськая концепція отримала назву «техніка ефекту лінзи» .4

Зазвичай кінцевий колір коронки або Ф.М.В. являє собою

поєднання кольору натурального зуба із забарвленням порцеляни, тому у випадках застосування «техніки ефекту лінзи» для моделювання прішєєчних областей вибирають порцеляни з високим ступенем прозорості (наприклад, порцелянові маси забарвлень ТX, Т0, LT0 Noritake). При виготовленні фарфорових вінірів цим методом для їх фіксації повинні використовуватися тільки цементи з високим ступенем прозорості. Крім того, поза сумнівом буде корисним, якщо лікар обговорить з зубним техніком форму препарування зубів під майбутні вініри.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *