Що робить патронажна служба при поліклініці?

Людям, які не можуть самостійно відвідувати поліклініку в силу похилого віку або тяжкості захворювання, необхідна допомога на дому.

Щоб забезпечити таких пацієнтів необхідним обсягом медичної допомоги, в Москві створили патронажну службу.

Допомогу надають лікарі та співробітники середнього медичного персоналу (медичні сестри, фельдшери) поліклінік у всіх районах Москви, крім Тіна.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Що таке патронажна служба?

Патронажна служба забезпечує медичну допомогу на дому пацієнтам, які через похилий вік, тяжку травму або захворювання не можуть самостійно пересуватися і, відповідно, не можуть дістатися до поліклініки.

У пацієнтів патронажної служби є свій лікар-терапевт, який не веде прийом в поліклініці, а лише надає допомогу на дому. Ці лікарі пройшли спеціальну підготовку, оскільки в роботі з маломобільними пацієнтами є свої особливості. Під час першого відвідування лікар розробляє індивідуальний план лікування для кожного пацієнта.

У ньому вказуються необхідний обсяг досліджень, а також рекомендована частота спостереження лікарем і медичною сестрою. В середньому лікар відвідує пацієнта вісім разів на рік, медсестра – 12-14 разів. До речі, навіть якщо звернень від пацієнта не надходить, його все одно відвідують за індивідуальним планом і стежать за станом здоров’я.

При необхідності кожен пацієнт може зв’язатися з лікарем або медсестрою по телефону.

В обов’язки лікаря патронажної служби входять проведення оглядів і оцінка стану здоров’я пацієнта. Лікарі виписують ліки і дають рекомендації з лікування та догляду. Медсестра проводить всі необхідні процедури за призначенням лікаря: перев’язки, ін’єкції, обробку пролежнів, забір крові для лабораторних досліджень.

Також у медсестер з собою є спеціальне обладнання – апарати ЕКГ та експрес-діагностики (для визначення рівня глюкози і холестерину в крові). Це дозволяє своєчасно направити пацієнта на додаткове обстеження або скорегувати лікування.

Відвідування лікаря патронажної служби в середньому триває 40 хвилин, візит медсестри – близько півгодини.

Раніше медичну допомогу даній категорії пацієнтів надавав дільничний лікар, відвідуючи їх в окремо виділене від прийомів в поліклініці час. Це призводило до великої завантаженні докторів: відвідати патронажних хворих лікар міг не частіше, ніж чотири рази на рік. Тому в новій системі вирішили закріпити за патронажними пацієнтами спеціальних лікарів.

Москва заохочує медпрацівників, які надають медичну патронажну допомогу на дому. Лікар отримує за це надбавку в 25 тисяч, медсестра – в 15 тисяч рублів на місяць.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Як отримати допомогу?

Щоб отримати медико-санітарну патронажну допомогу на дому, потрібно звернутися до дільничного лікаря або до завідуючого відділенням служби виклику додому. Претендувати на патронажну допомогу можуть москвичі старше 18 років. Рішення про надання патронажної допомоги приймається за результатами медогляду.

Медсестри патронажної служби обдзвонюють кандидатів і узгоджують час відвідування. Терапевт оглядає пацієнта, заповнює лист індивідуальної оцінки і збирає додаткову інформацію.

Патронажну допомогу надають, якщо стан пацієнта відповідає кільком з таких критеріїв: порушена орієнтація в просторі, серйозно обмежена можливість самостійно пересуватися, потрібна допомога в самообслуговуванні (їжі, одяганні), пацієнт не може сам приймати ліки і йому важко користуватися телефоном.

  • В такому випадку хворого прикріплюють до лікаря певної ділянки в Єдиній медичної інформаційно-аналітичної системи (ЕМІАС), а також вносять до реєстру пацієнтів патронажної служби.
  • Зараз в Москві близько 50 тисяч пацієнтів патронажної служби.
  • Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

паліативна допомога

Дуже важлива частина системи підтримки тяжкохворих – паліативна допомога. Це комплекс заходів, спрямованих на позбавлення від болю і полегшення інших важких проявів захворювання, на загальне поліпшення якості життя невиліковно хворих пацієнтів.

Допомогу отримують люди з різними захворюваннями. Найбільшу частку складають пацієнти зі злоякісними новоутвореннями (31 відсоток), з важкими незворотними наслідками порушень мозкового кровообігу (26 відсотків) і хронічними прогресуючими захворюваннями в термінальній стадії (22 відсотки).

Паліативна допомога не обмежується переліком певних діагнозів. Важлива частина паліативної допомоги – робота з близькими пацієнта під час його хвороби і їх психологічна підтримка.

У Москві працює 81 кабінет паліативної медичної допомоги. У них можуть звернутися як самі пацієнти, так і їхні родичі. Лікарі ведуть прийом і надають консультативну допомогу, а при необхідності виїжджають на будинок.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Чим займається патронажна служба – цілі і завдання

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Що таке патронажна служба і чим вона займається – питання, яке турбує людей, вперше зіткнулися з проблемою догляду за тяжкохворим людиною. Патронажна служба – це особливий вид догляду за хворими, що поєднує як медичні, так і санітарно-гігієнічні послуги на дому або в лікарні. Крім цього, потребують патронажі можуть бути надані спеціальні профілактичні, оздоровчі процедури.

Існує як державна патронажна служба, так і приватно практикуючі. Останнє віяння часу – патронажна служба при поліклініці в великих містах.

Всі вони можуть здійснювати свою діяльність на благодійних засадах, або ж використовувати комерційний підхід. Саме за приватними закладами закріпилася велика значимість.

У таких патронажних службах працюють висококваліфіковані співробітники, які знають толк в догляді за хворими і старими людьми, а так само інвалідами.

Завдання патронажної служби

Як прості доглядальниці, так і патронажні виконують ті ж функції по догляду за немічними хворими. Істотна різниця полягає в тому, що приватні оформляються без договору, і можуть «піти». Доглядальниці, що надаються патронажної служби, мало того що піддаються серйозному конкурсу при прийомі на роботу, так ще і надають допомогу людям на постійній основі.

Основні завдання патронажу:

  1. Забезпечувати нужденних людей в побутових і соціальних сферах.
  2. Виконувати високоякісний догляд на дому.
  3. Взаємодіяти з різноманітними структурами (як державними, так і приватними) для надання соціальної підтримки хворого.
  4. Зберігати психологічну і моральну основу у хворих людей і їх родичів.
  5. Навчати родичів практичного грамотному догляду за хворим.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Кому покладено патронаж

Категорій осіб, яким необхідна патронажна допомогу, кілька. Тому патронаж можна розділити на види:

  1. Патронаж вагітних, як до пологів, так і після. Забезпечується контроль за станом здоров’я жінки і дитини. Функція здійснюється жіночими консультаціями.
  2. Патронаж новонароджених. Відвідування сім’ї, в якій відбулося народження дитини, проводиться спочатку поліклінічним педіатром, а потім до них прикріплюється патронажна медсестра. Їхня задача зводиться до спостереження за станом малюка, за умовами проживання сім’ї, здатністю батьків утримувати і доглядати за дитиною. Також ці фахівці пояснюють правила годування і проведення гігієнічних процедур.
  3. Патронаж літніх. Здійснюється при гострій нестачі допомоги в побуті.
  4. Патронаж людей з обмеженими можливостями (інвалідів).
  5. Патронаж психічно нездорових людей.

Так само існує соціальна патронажна служба. Вона займається сім’ями, які, в силу багатьох причин, відчувають труднощі при умовах низького достатку.

Які послуги надає служба патронажу літнім людям

Суть надання патронажних послуг полягає у відвідуванні потребує пенсіонера або інваліда на дому. При цьому помічник виконує звичайну побутову роботу:

  1. Забезпечує пацієнта продуктами харчування, в тому числі готує їжу.
  2. Ставить крапельниці, робить ін’єкції.
  3. Контролює виконання лікарських призначень: прийом ліків, логопедичних вправ, лікувальної фізкультури, гімнастики.
  4. Допомагає задовольнити гігіеніческіепотребності: помитися, справити природні потреби, змінити постільну і натільну білизну і т.п.
  5. Допомагає урізноманітнити дозвілля.
  6. Проводить прибирання будинку / квартири / кімнати.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

До послуг патронажної служби найчастіше звертаються інваліди, лежачі і тяжкохворі люди. Саме від їх родичів можна прочитати правдиві відгуки про патронажної служби та керуватися ними при виборі помічника, якщо виникне необхідність.

При наданні грамотного догляду за людиною патронажні доглядальниці, будучи досить чуйними і розуміючими, надають постійну моральну підтримку. На таку роботу патронажні служби не беруть випадкових осіб.

Тут важливі і наявність великого терпіння, і стійкість психіки, і часткове самопожертву – якості, доступні далеко не кожному. Тому довіряти близького родича набагато краще патронажної служби, яка приймає в свій штат тільки людей з відмінною репутацією.

Відгуки про патронажної служби відіграють не останню роль, оскільки на основі них можна грамотно підійти до вибору кращих медичних послуг.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Звернення до послуг патронажу це важливий крок для допомоги літніх і хворих людей. Не кожна людина здатна щодня відвідувати своїх близьких, у багатьох це пов’язано з відрядженнями, проживанням в інших містах, ненормованим робочим днем.

Читайте також:   Як використовувати сперміцидний гель?

Примітка. Патронажний догляд дозволяє рідним займатися робочими і повсякденними справами, залишивши турботу про належному нагляді за немічним родичем.

поліклінічний патронаж

Патронажні служби Москви і Санкт-Петербурга при поліклініках – це відносно новий напрямок, але стрімко розвиваються. Вперше з’явилося таке нововведення в грудні 2017 року на базах Московських поліклінічних відділень. Традиційний патронаж вищеназваних категорій громадян зазнав деяких змін.

Суть реформування полягає в тому, що якщо в старій системі до хворого на виклик приїжджали різні чергові лікарі, то тепер завдяки дільничним принципом за кожним обслуговуються районом буде закріплена своя оперативна бригада патронажної служби, в яку будуть входити лікар і медсестра.

За такий вид “навантаження” медики отримуватимуть надбавку до заробітної плати. З цього ж дільничним принципом медики матимуть зв’язок безпосередньо з пацієнтами. Вони будуть знати їх недуги і зможуть негайно надати медичні послуги.

Кожен лікар при цьому має власний список «постійних» пацієнтів, до яких він буде періодично приходити, а при гострій потребі негайно приїжджати. У 2018 році, таким же чином, планується до реформування і патронажна служба СПб.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

При державному наданні паліативної допомоги як вдома, так і в стаціонарі, медична організація приймає рішення про те, чи буде пацієнт отримувати такий вид послуг. Для цього у людини повинні бути показання до патронажу.

Вони оцінюються в спеціальній анкеті, яку заповнює лікар на пацієнта. У цій анкеті визначаються ознаки потреби в допомозі (категорія захворювання і його тяжкість, високий суїцидальний ризик, деменція та ін.), Визначається стан пацієнта за шкалою PPS і оцінка болю за однойменною шкалою.

За результатами перевірки лікар вирішує про необхідність проведення патронажу, надаючи в медичну організацію документацію пацієнта, і лікарська комісія розглядає рішення лікаря.

Якщо комісія визнає правомірність такого рішення обґрунтованої, за пацієнтом закріплюється стаціонарна, амбулаторна (на дому) або активна патронажна служба при поліклініці.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Умови для державного патронажу на дому

Державний патронаж проводиться при виконанні ряду умов:

  1. Враховується бажання пацієнта, його родичів (або представників) про одержання патронажної допомоги.
  2. Відсутні свідчення для паліативної допомоги в стаціонарі.
  3. Є можливість лікування вдома.
  4. Повинна бути виправдана висока потреба в патронажі – найнижчий показник фізичного статусу хворого за шкалою PPS, менше 60%.
  5. У хворого повинен бути як мінімум 1 близька людина, яка здійснює догляд за пацієнтом.

Скорочена шкала PPS для оцінки загальної активності хворого:

фізичний статус Здатність до пересування самообслуговування Допомога сторонніх
100% – 80% повна Повний Не вимагається
70% скорочена Повний Не вимагається
60% скорочена Себе обслуговує, але вже за допомогою інших осіб Іноді потрібна допомога
50% Сидить або лежить Частково обслуговує себе Потрібна значна допомога
40% Переважно в ліжку Не в силах, потрібен спеціальний догляд Не обходиться без допомоги
30% – 10% Повністю прикутий до ліжка Не в силах, показана госпіталізація повний догляд
0% смерть                –           –

Для того щоб державні служби патронажу взялися за хвору людину на дому, потрібно докласти як більшу кількість зусиль і часу, так і відповідність з багатьох показаннями. З іншого боку, приватним фірмам не потрібно стільки даних для здійснення догляду за людиною. Тому при наявності достатньої фінансової забезпеченості перевага віддається приватним закладам патронажу.

Відео

112

Департамент праці та соціального захисту населення спростував інформацію про примусове скорочення соціальних послуг

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

За фактом публікації в ЗМІ інформації про нібито примусовому скорочення соціальних послуг, Департамент виступає з роз’ясненнями.

У березні 2020 року Росія зіткнулася з коронавирусной інфекцією COVID-19. Її поширення зробило тяжке вплив на життя москвичів.

В період відсутності вакцини і специфічних медичних препаратів, здатних її вилікувати, єдиними дієвими засобами, що стримують розповсюдження вірусу, були соціальне дистанціювання і самоізоляція. У зв’язку з цим центри соціального обслуговування з 20 березня скоротили кількість відвідувань на дому.

 

Але скорочення числа відвідувань проводилося тільки в разі, якщо одержувач соціальних послуг висловив згоду на тимчасові зміни, і це не загрожувало його життю і здоров’ю.

Більшість москвичів, які перебувають на надомну соціальному обслуговуванні, погодилися на зменшення відвідувань соціальними працівниками та забезпечення їм безконтактної доставки продуктів і товарів першої необхідності . У разі, якщо людині необхідно, щоб соціальний працівник заніс продукти в квартиру, він обов’язково це робить.

Всього до переліку соціальних послуг, що надаються на дому, включена 31 послуга.

Зміна ж звичного порядку надання було можливо тільки в відношенні чотирьох соціальних послуг: Покупки і доставки додому продуктів харчування – з двох разів до одного разу на тиждень; покупки і доставки додому товарів першої необхідності – з чотирьох раз до двох разів на місяць; надання допомоги в проведенні прибирання житлових приміщень – з двох разів до одного разу на тиждень; послуги зі спостереження за станом здоров’я в разі, якщо відвідування не проводиться або доставка здійснюється безконтактно, рекомендовано тимчасово не надавати. Однак в разі необхідності спостереження за станом здоров’я підопічного (відповідно до рекомендацій лікуючого лікаря) соціальний працівник повинен посприяти в прикріпленні до нього медичної сестри патронатного відділення з міської поліклініки. Все це дозволило скоротити число відвідувань, і, таким чином, знизити ризики зараження підопічних.При цьому стандарти соціальних послуг не змінювалися.

Також було рекомендовано використовувати дистанційні послуги з доставки, які дозволяють без обмеження по вазі забезпечувати потребу людини в продуктах і товарах першої необхідності. Ще в 2019 році соціальні працівники пройшли необхідне навчання, тому що

з 1 січня 2020 років Москва вперше в Росії впровадила стандарти надання соціальних послуг вдома, що передбачають обов’язкове використання дистанційних сервісів. Що стосується винесення сміття, соцпрацівник це робить при кожному відвідуванні свого підопічного.

Всі соціальні працівники забезпечені засобами індивідуального захисту (масками, рукавичками, шкірними антисептиками і бахилами).

При прийнятті рішення про можливе скорочення кількості відвідувань на дому бралося до уваги, що послуги з доставки продуктів і товарів першої необхідності складають близько 60% від загального числа що надаються ЦСО послуг. При цьому кількість відвідувань на тиждень становило в середньому 2-3 рази, а серед одержувачів соціальних послуг відсутні потребують щоденного догляду.

Таким чином, інформація про примусове скорочення соціальних послуг і небезпеки зазначених заходів для людей, не відповідає дійсності.

Для підвищення ефективності праці соцпрацівників у 2015 році були затверджені норми соцобслуговування. Обсяг необхідних послуг для кожної людини, що складається на надомну соціальному обслуговуванні, визначається індивідуальною програмою, виходячи з його здатності до самообслуговування та потребу.

Кількість осіб, закріплених за одним соціальним працівником, визначається, виходячи з обсягу необхідного догляду в межах середньої норми обслуговування при 40-годинному робочому тижні.

Наголошуємо, обсяг роботи залежить не від кількості обслуговуваних осіб, а від числа соціальних послуг, які виявляються одержувачам соціальних послуг.

 

Середнє навантаження на одного соцпрацівника складає 18-19 осіб на місяць (або 7-8 чоловік в день при режимі відвідування підопічних 2-3 рази в тиждень) і залежить від обсягу наданих послуг на одну особу. Для кожної соцпослуги встановлений середній норматив часу її надання.

Заробітна плата соціальних працівників на сьогоднішній день складає приблизно 78 тисяч рублів, що практично в 2 рази більше, ніж в 2015 році.

Інформація про те, що в даний час у соціальних працівників на обслуговуванні понад 30 одержувачів соціальних послуг не відповідають дійсності, так само як і інформація про недостатню кількість соцпрацівників в установах.

Що стосується надання соціальних послуг в щоденному форматі, дійсно, державні організації сьогодні їх не пропонують. Професійним стандартом соціального працівника не передбачено надання медичних послуг. Особи, які потребують надання медичних послуг на дому можуть отримати їх через патронажну службу Департаменту охорони здоров’я міста Москви.

Читайте також:   Чому з’являються згустки крові в матці після пологів?

В даний час робота патронажної служби організована в усіх 46 дорослих амбулаторно-поліклінічних центрах міста, а також в 11 поліклінічних відділеннях стаціонарів. Прикріплено до лікарів патронажної служби для медичного обслуговування (спостереження) більше 74 тисяч чоловік.

З 2016 року в рамках реєстру постачальників соціальних послуг для щоденного догляду за одержувачами соціальних послуг забезпечений доступ недержавних організацій до бюджетного фінансування.

Для потребують щоденного догляду москвичів залучаються також недержавні організації, включені до реєстру постачальників соціальних послуг. Ця послуга надається з 2016 року. Недержавні організації надають соціальні послуги до 4 годин на день (до 3 разів на день).

Тобто, якщо людина не в змозі встати і забрати принесені продукти, а, отже, приготувати собі їжу, догляд за ним здійснюють недержавні організації в щоденному режимі. Інформація про те, що в свята і вихідні дні люди, яким необхідний щоденний догляд, залишаються без допомоги, абсолютно некоректна.

У ці дні ЦСО призначаються чергові соцпрацівники, також допомогу москвичам щодня надають недержавні організації.

З 1 січня 2020 року діє новий порядок визнання громадян такими, що потребують соціальному обслуговуванні.

У кожному разі обсяг необхідних соціальних послуг визначається індивідуально – за результатами функціональної діагностики, яку проводить соціальний інспектор.

Діагностика дозволяє визначити, наскільки людина може виконувати прості дії, наприклад, самостійно їсти і виходити з дому, а також складні дії, такі як приготування їжі або прибирання квартири.

Новий підхід до переліку і стандарту надання соціальних послуг на дому в Москві дозволив більш ефективно перерозподілити робочий час соціального працівника. Завдяки використанню дистанційних сервісів з доставки та оплати послуг ЖКГ відбулося вивільнення значної робочого часу соціального працівника.

Не потрібно витрачати час на покупки і черги в магазинах, а досить замовити все необхідне на сайті через особистий кабінет.

Завдяки цьому, ряд соціальних послуг, раніше наданих лише за плату, тепер можуть надаватися безкоштовно (комплексне прибирання квартири, зміна постільної білизни, супровід на прогулянку і ін).

Жителі міста, які потребують соціального обслуговування, мають право на догляд на дому до 5 годин на день. Через складну епідеміологічну ситуацію ця робота призупинена і буде продовжена після нормалізації ситуації.

ТОВ «Соціальна служба помічник», про яку розповідається в статті, обслуговує більше 1,8 тисячі одержувачів соціальних послуг.

Про наявність інших клієнтів, які отримують надомні послуги за плату в зазначеній організації, Департаменту невідомо, що свідчить про виняткову орієнтованості даної організації на надання соціальних послуг в рамках реєстру постачальників соціальних послуг.

Крім ТОВ «ССП» такі соціальні послуги надають ще 11 недержавних організацій. Кількість обслуговуваних громадян, які отримують послуги в недержавних організаціях, з 2016 року збільшилася з 46 осіб до порядку 3,7 тисячі в 2020 році.

Також повідомляємо, що у зв’язку з особливими умовами праці в період введення на території міста Москви режиму підвищеної готовності , відповідно до постанови Уряду Москви від 22.05.

2020 № 623-ПП «Про додаткові заходи матеріального стимулювання працівників організацій соціального обслуговування з надання соціальної та іншої адресної допомоги в умовах режиму підвищеної готовності» соціальним працівникам передбачена стимулююча виплата в розмірі 25 тис. Руб.

Лікар на будинок, або Все про патронажної допомоги в Москві

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Регулярні візити лікарів і співробітників середнього медичного персоналу, індивідуальний план лікування – частина системи патронажної допомоги в Москві. Як місто піклується про тих, хто не може повністю подбати про себе сам в силу тих чи інших причин, – в матеріалі mos.ru.

Людям, які не можуть самостійно відвідувати поліклініку в силу похилого віку або тяжкості захворювання, необхідна допомога на дому.

Щоб забезпечити таких пацієнтів необхідним обсягом медичної допомоги, в Москві створили патронажну службу.

Допомогу надають лікарі та співробітники середнього медичного персоналу (медичні сестри, фельдшери) поліклінік у всіх районах Москви, крім Тіна.

Що таке патронажна служба?

Патронажна служба забезпечує медичну допомогу на дому пацієнтам, які через похилий вік, тяжку травму або захворювання не можуть самостійно пересуватися і, відповідно, не можуть дістатися до поліклініки .

У пацієнтів патронажної служби є свій лікуючий лікар-терапевт , який не веде прийом в поліклініці , а лише надає допомогу на дому.

Ці лікарі пройшли спеціальну підготовку, оскільки в роботі з маломобільними пацієнтами є свої особливості. Під час першого відвідування лікар розробляє індивідуальний план лікування для кожного пацієнта.

У ньому вказуються необхідний обсяг досліджень, а також рекомендована частота спостереження лікарем і медичною сестрою. В середньому лікар відвідує пацієнта вісім разів на рік, медсестра – 12-14 разів.

До речі, навіть якщо звернень від пацієнта не надходить, його все одно відвідують за індивідуальним планом і стежать за станом здоров’я. При необхідності кожен пацієнт може зв’язатися з лікуючим лікарем або медсестрою по телефону.

В обов’язки лікаря патронажної служби входять проведення оглядів і оцінка стану здоров’я пацієнта. Лікарі виписують ліки і дають рекомендації з лікування та догляду.

Медсестра проводить всі необхідні процедури за призначенням лікуючого лікаря : перев’язки, ін’єкції, обробку пролежнів, паркан крові для лабораторних досліджень.

Також у медсестер з собою є спеціальне обладнання – апарати ЕКГ та експрес-діагностики (для визначення рівня глюкози і холестерину в крові ).

Це дозволяє своєчасно направити пацієнта на додаткове обстеження або скорегувати лікування. Відвідування лікаря патронажної служби в середньому триває 40 хвилин, візит медсестри – близько півгодини.

Раніше медичну допомогу даній категорії пацієнтів надавав дільничний лікар , відвідуючи їх в окремо виділене від прийомів в поліклініці час.

Це призводило до великої завантаженні докторів : відвідати патронажних хворих лікар міг не частіше, ніж чотири рази на рік.

Тому в новій системі вирішили закріпити за патронажними пацієнтами спеціальних лікарів .

Москва заохочує медпрацівників, які надають медичну патронажну допомогу на дому. Лікар отримує за це надбавку в 25 тисяч, медсестра – в 15 тисяч рублів на місяць.

Як отримати допомогу?

Щоб отримати медико-санітарну патронажну допомогу на дому, потрібно звернутися до дільничного лікуючого лікаря або до завідуючого відділенням служби виклику додому. Претендувати на патронажну допомогу можуть москвичі старше 18 років. Рішення про надання патронажної допомоги приймається за результатами медогляду.

Медсестри патронажної служби обдзвонюють кандидатів і узгоджують час відвідування. Терапевт оглядає пацієнта, заповнює лист індивідуальної оцінки і збирає додаткову інформацію.

Патронажну допомогу надають, якщо стан пацієнта відповідає кільком з таких критеріїв: порушена орієнтація в просторі, серйозно обмежена можливість самостійно пересуватися, потрібна допомога в самообслуговуванні (їжі, одяганні), пацієнт не може сам приймати ліки і йому важко користуватися телефоном.

  • В такому випадку хворого прикріплюють до лікаря певної ділянки в Єдиній медичної інформаційно-аналітичної системи (ЕМІАС), а також вносять до реєстру пацієнтів патронажної служби.
  • Зараз в Москві близько 50 тисяч пацієнтів патронажної служби.
  • паліативна допомога

Дуже важлива частина системи підтримки тяжкохворих – паліативна допомога. Це комплекс заходів, спрямованих на позбавлення від болю і полегшення інших важких проявів захворювання, на загальне поліпшення якості життя невиліковно хворих пацієнтів.

Допомогу отримують люди з різними захворюваннями. Найбільшу частку складають пацієнти зі злоякісними новоутвореннями (31 відсоток), з важкими незворотними наслідками порушень мозкового кровообігу (26 відсотків) і хронічними прогресуючими захворюваннями в термінальній стадії (22 відсотки).

Паліативна допомога не обмежується переліком певних діагнозів. Важлива частина паліативної допомоги – робота з близькими пацієнта під час його хвороби і їх психологічна підтримка.

У Москві працює 81 кабінет паліативної медичної допомоги. У них можуть звернутися як самі пацієнти, так і їхні родичі. Лікарі ведуть прийом і надають консультативну допомогу, а при необхідності виїжджають на будинок.

Посилання на публікацію: https://www.mos.ru/news/item/39260073/

Патронаж – що таке патронаж і обслуговування літніх людей?

Під поняттям «патронаж» в сучасному суспільстві розуміється вид соціального обслуговування, який передбачає надання допомоги у догляді та обслуговуванні тяжкохворих людей, інвалідів та людей похилого віку, повністю або частково втратили здатності до самообслуговування.

Читайте також:   Що таке трубно перитонеальне безпліддя, як лікується?

Патронаж об’єднує відразу кілька видів допомоги:

  • медичну;
  • соціальну;
  • психологічну.

Такий комплексний підхід дозволяє істотно полегшити життя не тільки пацієнтів, але і їх близьких.

Патронажна служба при поліклініці: що робить співробітник служби соціальної підтримки, які послуги надає

Коли може знадобитися патронаж

Основними клієнтами патронажних служб є літні люди, які потребують нагляду в силу старечої немічності і численних проблем зі здоров’ям. В цьому випадку обслуговування зазвичай включає:

  • контроль за своєчасним прийомом призначених ліків;
  • проведення медичний процедур;
  • супровід при відвідуванні медичних установ;
  • допомога в здійсненні гігієнічних заходів;
  • допомога господарсько-побутового характеру.

Людям працездатного віку патронажна допомогу може знадобитися в разі важких травм і захворювань, в період відновлення після операцій. Так, на сьогоднішній день одним з найбільш поширених захворювань, яке призводить цілком молодих людей до немічності, є онкологія. Також нерідко прикутими до ліжка люди стають в результаті попадання в ДТП.

У випадку з лежачими хворими патронаж включає в себе не тільки контроль за своєчасним прийомом ліків і нагляд за хворим, а й проведення спеціальних заходів, таких як:

  • профілактика пролежнів;
  • профілактика пневмонії.

Профілактика пролежнів має на увазі регулярне (раз в 2-3 години) перекладання хворого в ліжку, підтримання його одягу й постільної білизни в чистому сухому стані. Профілактика пневмонії полягає в проведенні спеціальної дихальної гімнастики.

З багатьма послугами патронажу можуть впоратися люди без медичної освіти. Однак, з огляду на, що підопічні мають серйозні проблеми зі здоров’ям, краще саме медичний працівник. Його кваліфікація і досвід роботи в медичній сфері дозволять вчасно розпізнати загрозливо здоров’ю та життю стану і, не розгубившись, вжити екстрених заходів.

Патронаж в російських реаліях

Введення обов’язкового медичного страхування передбачає надання послуг патронажних сестер безкоштовно, але воно включає лише виконання найелементарніших медичних маніпуляцій: огляд, перевірку тиску, постановку крапельниць та уколів.

У патронажної сестри від поліклініки, як правило, не один десяток пацієнтів, тому приділити кожному достатньо уваги неможливо. Про те, щоб здійснювати за хворим нагляд, немає й мови. Всі обов’язки по догляду та нагляду за немічними хворими лягають на їх родичів.

Якщо для цього родичу доводиться залишати основне місце роботи, йому покладена матеріальна допомога, але розмір її настільки малий, що про життя на ці гроші не може бути й мови.

До того ж повністю присвятити себе догляду за важко хворим може не кожен, це важко як фізично, так і психологічно. Саме тому в Росії багато хто вдається до допомоги приватних патронажних служб.

До недавнього часу дозволити собі скористатися послугами патронажу могли тільки заможні люди. Дешево можна було тільки найняти доглядальницю без спеціальної освіти на свій страх і ризик, що нерідко призводило до несприятливих наслідків: під виглядом доглядальниці в будинок проникали злодії і аферисти.

На щастя, сьогодні ситуація змінилася. Розвиток ринку патронатного обслуговування в Росії призвело до збільшення пропозиції і зниження цін.

Тепер найняти кваліфікованого фахівця з гарантією якісного обслуговування може кожен, тим більше, що умови можуть обговорюватися.

Так, з метою економії можна наймати працівника тільки на кілька годин в день, а в решту часу здійснювати догляд своїми силами. У будь-якому випадку це набагато легше, ніж звалювати все обов’язки на себе.

Патронажне обслуговування літніх людей

Літнім людям часто не обійтися без сторонньої допомоги. Вони стають неуважними і забудькуватими, у них можуть розвиватися психічні захворювання і недоумство, у багатьох спостерігається постійний тремор та інші рухові порушення.

При цьому літні люди в більшості випадків не люблять міняти обстановку і відмовляються від переїзду до дітей або в будинок для людей похилого віку.

Патронажне обслуговування дозволяє забезпечити старих всім необхідним, не відриваючи їх від звичного способу життя і оточення.

Крім чисто-медичних процедур співробітники патронажної служби можуть надавати широкий спектр інших послуг:

  • супроводжувати підопічних на прогулянках;
  • ходити в магазин за покупками;
  • підтримувати будинок в порядку і чистоті;
  • готувати їжу, в тому числі відповідно до призначеної лікарем дієтою;
  • організовувати дозвілля і т.п.

Через старечої немічності і хвороб багато людей похилого віку стають дратівливими, агресивними, можуть впадати в депресію, тому для роботи з людьми похилого віку від соціального працівника потрібна наявність спеціальної психологічної підготовки. Співробітник повинен проявляти терпимість, вміти згладжувати конфліктні ситуації і забезпечувати психологічний комфорт. Особливо це важливо для догляду за пацієнтами з психічними розладами.

При необхідності проходження лікування в стаціонарі співробітник патронажу може здійснювати догляд і в медичній установі. В цьому випадку родичі можуть бути спокійні, що їх літній родич отримає лікування в повному обсязі і не буде обділений увагою медичного персоналу.

Патронажне обслуговування інвалідів

Догляд за хворими з тяжкою інвалідністю вимагає постійної присутності працівника поруч з пацієнтом.

Співробітник патронажу повинен проводити всі необхідні медичні маніпуляції, відстежувати самопочуття пацієнта, годувати його відповідно до дозволеної при його захворюванні дієтою, підносити судно, здійснювати гігієнічні процедури, стежити за чистотою приміщення. При обслуговуванні інвалідів-візочників можливе включення пункту про прогулянки з пацієнтом на повітрі.

Важливо приділяти увагу не тільки медичним і побутовим, але психологічним аспектам.

Відчуваючи свою безпорадність і апатію, інваліди нерідко перебувають в пригніченому настрої, позитивний настрій і здорове почуття гумору обслуговуючого персоналу здатні істотно скрасити одноманітні будні такого хворого і навіть повернути радість життя. В ідеалі між співробітником патронажної служби та його підопічним повинні вишикуватися теплі довірчі відносини.

Патронаж в період відновлення після травм і операцій

Відновлення після серйозних травм і операцій – тривалий процес, що вимагає індивідуального підходу з урахуванням конкретного захворювання і особливостей організму пацієнта. Для прискорення процесу повернення до нормального життя і запобігання можливих ускладнень розробляється спеціальна програма реабілітації, яка включає в себе:

  • харчування за певною схемою;
  • спеціальну схему знеболення;
  • накладення та зняття фіксуючих пов’язок і гіпсу;
  • масаж;
  • ЛФК;
  • фізіотерапію;
  • соціальну адаптацію та т.п.

Програма, як правило, складається лікарем, але точність і правильність її виконання буде повністю залежати від оточення хворого, особливо, коли він виписується додому.

Далеко не кожен зможе кілька місяців займатися виключно реабілітацією свого родича і при цьому дотримуватися всіх розпоряджень, а будь-які відхилення від програми можуть істотно ускладнити процес реабілітації.

І тут на допомогу приходять патронажні служби.

Сучасні патронажні служби – це команди кваліфікованих спеціалістів з медичною освітою, вони зможуть оптимально організувати реабілітацію, щоб вона принесла максимум користі. До того ж патронажне обслуговування передбачає регулярний моніторинг стану хворого, що дозволяє оперативно вносити корективи в програму реабілітації з метою підвищення її ефективності.

Важливою складовою реабілітації є правильний моральний настрій пацієнта. Психологічний комфорт, гарний настрій і здоровий гумор надають істотну підтримку на шляху одужання, кваліфікований персонал завжди зможе створити правильну психологічну обстановку в сім’ї підопічного.

куди звернутися

Патронажні послуги сьогодні можна отримати в будь-якому місті. У великих мегаполісах їх пропонують не один десяток фірм. Тут же постає питання: куди звернутися? Не поспішайте погоджуватися на першу-ліпшу пропозицію. Перевагу краще віддавати компаніям, що працюють на ринку давно і має великий штат патронатного персоналу.

У цьому випадку буде легше підібрати працівника потрібної кваліфікації. Також непогано вивчити відгуки клієнтів, які вже користувалися послугами обраної патронажної служби. Майте на увазі, що патронаж передбачає тривалий контакт обслуговуючого персоналу, пацієнта і його родичів.

У разі, якщо патронажна сестра з якихось причин Вам не підійде, служба повинна мати можливість оперативно замінити її іншим працівником.

Всі відносини між клієнтом і компанією, що надає послуги патронажу, повинні оформлятися документально. Зазвичай на початку співпраці укладається договір, де прописуються обов’язки патронажної сестри, режим відвідувань, вартість послуг і всі інші важливі нюанси.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *